Ahad, 23 Disember 2012

Perubatan Bio Herba minuman Botani ini membantu mengeluarkan protein dalam kencing, ianya juga membantu menurunkan creatinine

 L Spinosa ,Setanduk Hitam Gali-Gali atau Nyambing)
Mengandungi air, karbohidrat, serat, alkaloid, mineral, musilaj, protein, kalsium, kalium, zink, ferum dan vitamin

Sudah terbukti dan mempunyai ciri-ciri pemulihan 

 Kulit dibuang terlebih dahulu sebelum proses pengeringan


Proses pengeringan dibawah sinaran matahari


Kegagalan buah pinggang, atau penurunan fungsi buah pinggang, diukur oleh tahap kreatinine dalam darah. Semakin tinggi tahap kreatinine, semakin teruk fungsi buah pinggang anda. Apabila buah pinggang telah gagal berfungsi, organ tersebut tidak boleh menguruskan keseimbangan bendalir, elektrolit, tekanan darah dan pengeluaran hormon. Bilangan penduduk di Malaysia yang hidup dengan beberapa tahap kegagalan buah pinggang telah meningkat  Hingga sekarang kebanyakkannya belum tahu yang  adanya penawar tertentu untuk merawat masalah kegagalan buah pinggang, bagaimanapun terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk menyokong kesihatan buah pinggang dan menyediakan peluang terbaik untuk pemulihan.

1) Tanya doktor anda jika anda dinasihatkan untuk berjumpa dengan ahli nefrologi, atau pakar buah pinggang. Anda harus membawa senarai tiap-tiap ubat yang anda ambil kepada doktor anda, walaupun yang dibeli di kaunter atau yang ditetapkan oleh doktor yang lain, dan berunding dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang ubat baru. Elakkan pengambilan ubat anti-radang secara berlebihan.

2) Pantau tekanan darah anda seperti yang disyorkan oleh doktor anda dengan alat tekanan darah yang sesuai. Doktor anda mestilah mengekalkan tekanan darah anda di bawah 135/85 mm Hg. Ambil ubat tekanan darah seperti yang ditetapkan.

3) Minum jumlah bendalir yang betul seperti yang disyorkan oleh doktor anda. Elakkan pengambilan cecair yang bertindak sebagai diuretik, seperti kandungan alkohol yang tinggi dan minuman berkafein. Penyahhidratan adalah berbahaya kepada buah pinggang anda.

4) Tanyakan kepada doktor yang merawat anda apakah pengambilan ubat menurunkan kolestrol sesuai untuk anda. Maklumat yang disiarkan dalam internet ada Dr yang  mencadangkan “statin,” satu jenis ubat kolesterol, yang boleh membantu. Dan jangan lupa tanyakan juga kepada doktor anda tentang pengambilan jenis ubat tekanan darah yang dipanggil “perencat ACE” kerana ubat ini mempunyai kesan yang penting pada buah pinggang.

5) Jadualkan semula anda kekerapan membuat pemeriksaan dengan doktor untuk memeriksa tahap protein dalam air kencing, tekanan darah, keasidan darah dan tahap potassium.

6) Berhenti merokok. Ingat!Merokok boleh merosakkan buah pinggang anda.

7)Amalkan Minuman Botani Gali-Gali/Nyambing /Lasia spinosa Thwaites dapatkan pek permulaan, call Johari 019 5054535/018 9472575 Johari bin Hashim.


Botanical Beverage



Tiada ulasan: